FAQ - strony internetowe

Często zadawane pytania i odpowiedzi

Czy projekt strony internetowej będzie rzeczywiście całkowicie indywidualny czy będzie wykonany z użyciem typowego szablonu i moja strona będzie podobna do setek innych stron moich konkurentów?

Projekt strony będzie w całości indywidualnie spersonalizowany pod Państwa wymagania. Każda realizacja jest traktowana wyjątkowo i dlatego nie spotkasz takiej u innych.

Nie posiadam własnej domeny oraz hostingu i w ogóle nie znam się na tych wszystkich stronach, domenach , hostingach, pozycjonowaniach itp. Rozumiem, że mogę liczyć całkowicie na Państwa kompleksową pomoc w tym zakresie?

Tak, oczywiście że kompleksowo zajmujemy się tematem aby Twoja strona internetowa spełniała oczekiwania i obsługa nie sprawiała problemów. W tym zakresie możemy udzielić niezbędnej pomocy przy wyborze domeny, hostingu, kwestią pozycjonowania lub też całkowicie zająć się tymi sprawami za Ciebie, tak abyś już nie musiał się o to martwić.

Czy cena zawiera opłatę za domenę i hosting?

Cena za projekt nie zawiera opłaty za hosting oraz domenę, natomiast najczęściej proponujemy hosting oraz domenę od polskiego dostawcy w cenie do ok. 50 zł brutto na okres 12 miesięcy.

Czy udzielają Państwo gwarancji oraz wsparcia dla stworzonej strony internetowej?

Udzielamy 12 miesięcznej gwarancji oraz wsparcia technicznego dla kluczowych kwestii dotyczących poprawnego funkcjonowania stworzonej przez nas strony internetowej.

Świadczą Państwo usługi pozycjonowania stron internetowych?

Zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych dla uzyskania wyników w wyszukiwarce Google. Aby uzyskać więcej szczegółów należy przedstawić pożądane frazy, słowa kluczowe, które chcieliby Państwo aby pojawiły się na górze listy wyszukiwania a my wycenimy oraz oszacujemy potrzebny czas na to aby uzyskać zamierzony efekt. Więcej informacji na dedykowanej stronie Pozycjonowanie

Co to znaczy responsywność (RWD) / responsywna strona internetowa?

Responsywność polega na dostosowaniu elementów Twojej strony internetowej do rozmiaru wyświetlacza na którym dana strona internetowa jest prezentowana.

Twoja strona będzie dobrze prezentowała się zarówno na laptopie, tablecie, czy smartphonie.

Czy po zamówieniu otrzymam responsywną stronę która będzie działać na wszystkich urządzeniach, w tym głównie poprawnie wyświetlać się na tabletach, smartfonach i komputerach?

Oczywiście, że tak. Twoja strona będzie wyświetlała się poprawnie na każdego rodzaju urządzeniu we właściwy sposób dostosowany do ekranu ów urządzania.

W jaki sposób dostarczyć/przesłać do Państwa dane, grafiki, teksty potrzebne do umieszczenia na tworzonej stronie internetowej?

Poniżej przedstawiamy kilka propozycji co do możliwości dostarczenia/przesłania Państwa danych, grafik, tekstów potrzebnych do utworzenia strony:

  • serwer FTP – dane do konfiguracji FTP:
    Nazwa serwera FTP: ftp.komputik.nazwa.pl
    login: komputik_klienci
    hasło: Klienci@Komputik.pl
    Poniżej link do poradników w jaki sposób skonfigurować połączenie z serwerem FTP na poszczególnych programach:
    https://pomoc.nazwa.pl/baza-wiedzy/konfiguracje/konfiguracja-ftp/
    Można również przesłać prośbę na adres: komputik.klienci@gmail.com​​
    o przyznanie dostępu do indywidualnego serwera/folderu z nazwą Państwa firmy
  • dysk Google – link udostępnienia folderu:
    https://drive.google.com/open?id=1ZKqWAPeLMiDt7oZ94VMraIJDUcgpetcR
    Można również przesłać prośbę na adres: komputik.klienci@gmail.com​​
    o przyznanie dostępu do indywidualnego folderu z nazwą Państwa firmy
  • poczta e-mail:
    info@komputik.pl
    komputik.info@gmail.com
    komputik.klienci@gmail.com
  • Poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej znajdujący się w dolnej części nad stopką

Mam już własną domenę/hosting/logotyp firmowy itp... Czy jest możliwość użycia ich przy wykonaniu projektu?

Tak, oczywiście; Należy jednak wcześniej o tym poinformować oraz przesłać niezbędne dane dotyczące dotychczasowych warunków technicznych oraz wizualnych takich jak:

  • dane do logowania do dostawcy domeny (login, hasło, adres do logowania),
  • dane do logowania do hostingodawcy/bądź serwera na którym utrzymywana jest strona (login, hasło, adres do logowania),
  • informacje nt. istniejących skrzynek pocztowych lub chęci ich utworzenia,
  • kwestia grafiki/loga oraz innych elementów znajdujących się na stronie, które mają zostać przeniesione lub utworzone od nowa,
  • mapa/plan strony tj. tytuły stron, które mają znaleźć się na stronie jak np. “strona główna”, “o nas”, “kontakt”, “blog” itp.
  • teksty które mają znajeźć się na poszczególnych w/w stronach;
  • kwestia dodatkowych modyfikacji, integracji z innymi aplikacjami np. Messenger, Panel klienta, E-sklep, Allegro itp.

Czy mogę wprowadzać nieograniczoną ilość poprawek do projektu wstępnego?

Tak, ilość poprawek do projektu wstępnego przed Twoją akceptacją jest nieograniczona. Oznacza to, że każdy element projektu może zostać zmieniony na Twoją prośbę.

Czy mam możliwość samodzielnego zmieniania treści na stronie, dodawanie wpisów na bloga itp.?

Strona internetowa jest przygotowana w oparciu o system CMS WordPress, który umożliwia dokonywanie modyfikacji na stronie w oparciu o edytor wizualny, dzięki któremu edycja zawartości strony jest prostsza niż np. edycja dokumentu Word.

Czy strona jest zabezpieczona przed przejęciem, atakami, wirusami?

Tak, przed przekazaniem do użytku wdrażane są procedury zabezpieczające stronę internetową przed potencjalnymi atakami, włamaniem czy przejęciem.

Czy dopłacam dodatkowo za materiały graficzne - zdjęcia które wykorzystujecie do budowy strony (np. oprócz dostarczonych do galerii) ?

Za materiały, które zostają użyte standardowo nie ponoszą Państwo dodatkowych kosztów, chyba że zamówicie Państwo wykonanie w KOMPUTIK indywidualnie spersonalizowane/zaprojektowane grafiki lub poprosicie Państwo o użycie materiałów płatnych, za które to Państwo zostaną obciążeni dodatkowymi kosztami wg określonej ceny/wyceny.

FAQ - pozycjonowanie

Często zadawane pytania i odpowiedzi

Pozycjonowanie stron internetowych jest formą reklamy przeznaczoną dla klientów pragnących zaistnieć w internecie. Jej najważniejsze cechy to: • skuteczność, ponieważ relatywnie niewielkim kosztem oraz wysiłkiem pozwala dotrzeć do wielu odbiorców; • precyzja, ponieważ możliwe jest bardzo dokładne sprofilowanie grupy odbiorców naszych treści; • zasięg, ponieważ połączenie z internetem posiada już większość gospodarstw domowych i firm. • SEO ang. Search Engine Optimization

1. Jakie frazy/słowa kluczowe chcieliby Państwo promować? 
2. Na jaki okres czasu docelowo chcieliby Państwo utrzymywać reklamę?
3. Jakiego typu reklama/promowanie interesowałoby Państwa (np. reklama tekstowa/graficzna/filmowa)
4. Czy interesuje Państwa pozycjonowanie organiczne (tj. naturalne wyniki wyszukiwania w Google – niereklamowe)?
5. Na jakim obszarze/promieniu (np. kraj / województwo / miasto) chcieliby Państwo promować swoje frazy/reklamy?
Po odpowiedziach na w/w pytania będzie możliwe przygotowanie dokładnej wyceny.

Płatność za usługę naliczana jest wyłącznie od efektu. Oznacza to, że tak długo, jak Twoja strona nie osiąga wyniku, czyli obecności pod daną frazą w TOP10 wynikó Google™, tak długo opłata nie jest naliczana. Raz na miesiąc wystawiana jest faktura VAT za usługę. Umowa podpisywana jest na minimum 12 miesięcy.

Pozycjonowanie stron internetowy to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod przyciągania użytkowników. Wynika to stąd, że w dzisiejszych czasach ludzie wyszukują informacji głównie w internecie przy użyciu najpopularniejszej z wyszukiwarek Google™. Co więcej, pozycja w Top10 wyników Google™ sprawia, że Klienci postrzegają Twoją firmę, jako godną zaufania, prestiżową i cieszącą się uznaniem.

Pozycjonowanie stron internetowych bazuje na znanych elementach algorytmów wyszukiwarek, opartych m.in. na słowach/frazach kluczowych, treści strony, nagłówkach lub kodzie strony. Algorytm wykorzystywany przez Google™ jest bardzo złożony, na podstawie którego obliczana jest trafność wyników dla wpisanego przez użytkownika słowa kluczowego lub frazy.

Słowa lub frazy kluczowe to określenia najlepiej oddające zawartość danej strony internetowej. Mogę mieć postać jednowyrazowych haseł (np. stomatologia, marketing, wizaż itd.) lub układu tych słów, czyli frazy (np. usługi szewskie, prawo jazdy, marketing internetowy, itd.). Właściwe sformułowanie słów kluczowych, a następnie użycie ich do pozycjonowania ma ogromny wpływ na popularność danej witryny internetowej.

Przygotowując ofertę KOMPUTIK zadbaliśmy o to, żeby każdy przedsiębiorca znalazł w niej usługę odpowiednią dla siebie. Jeśli więc, prowadzisz sklep internetowy lub inną działalność w sieci – skorzystaj z usługi –pozycjonowania sklepów internetowych. Wyraźnie zwiększysz w ten sposób ruch na swojej stronie przy relatywnie niskich wydatkach na marketing. Jeśli prowadzisz działalność międzynarodową – z pewnością zainteresuje Cię usługa pozycjonowanie zagranicznego. Dzięki temu, znacząco rozszerzysz grono swoich Klientów i zwiększysz rynek zbytu, wykorzystując na swoją korzyść zachodzące współcześnie procesy globalizacji. Przedsiębiorcom działającym na rynku lokalnym lub w określonym regionie na pewno przyda się pozycjonowanie regionalne. Przygotowując tę usługę, wykorzystaliśmy dane statystyczne, z których wynika, że 80% zapytań wpisywanych w wyszukiwarce Google™ dotyczy właśnie usług lokalnych. Nie czekaj więc i wyjdź naprzeciw oczekiwań swoich Klientów. Zadbaliśmy również o przedsiębiorców z ograniczonym budżetem na marketing i reklamę. W naszej ofercie znajdziesz również usługę pozycjonowania pre-paid, która jest wykonywana tylko do momentu wykorzystania określonych nakładów finansowych.Warto również dodać, że opłaty za wszystkie te usługi naliczane są od efektu, co znaczy, że rozliczamy się tylko wówczas, kiedy strona pozycjonowana przez nas znajduje się w Top10 wyników Google™. Na współpracy z firmą KOMPUTIK możesz więc tylko zyskać, niczym przy tym nie ryzykując.

Wypełnij formularz znajdujący się powyżej, a w KOMPUTIK bezpłatnie przeprowadzimy analizę kosztów pozycjonowania Twojej strony. Pamiętaj, że marketing internetowy jest w dzisiejszych czasach jedną z najbardziej skutecznych metod promocji, a przy tym wymaga stosunkowo niskich nakładów finansowych. Możesz się o tym przekonać, wpisując dane w okienku poniżej. Chętnie odpowiemy również na Twoje pytania drogą mailową lub telefonicznie.

Podniesienie pozycji strony internetowej w Google może pojawić się już po 3-5 tygodniach. Okres oczekiwania na top 10 jest w dużej mierze uzależniony od budowy strony internetowej i uzupełnienia jej wartościową treścią oraz od konkurencyjności danej branży. Pozycjonowanie to proces czasochłonny i długotrwały ale z długiej perspektywy jest bardzo opłacalne.

FAQ - identyfikacja wizualna

Często zadawane pytania i odpowiedzi

Identyfikacja wizualna (ang. corporate identity, visual identity) – podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki firmy na rynku. Termin ten określa ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji.

Na identyfikację wizualną składają się m.in.:

  • logo/logotyp
  • kolorystyka
  • krój pisma
  • wygląd budynków i charakterystyczny wystrój wnętrz,
  • wygląd produktów oraz i ich opakowań,
  • szata zewnętrzna materiałów promocyjnych itd.

W wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. podstawowa księga znaku, Oficjalnym zapisem wzorców prezentacji firmy jest księga identyfikacji, która w sposób kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania. Księga identyfikacji występuje także pod innymi nazwami takimi jak księga tożsamości, oraz w wersjach anglojęzycznych CorporateI identity ManualCI ManualCorporate Identity Guide Book. Księga może więc obejmować następujące elementy wizualnej identyfikacji firmy:

  • symbole firmy (logo, symbole dekoracyjne),
  • kolory firmowe,
  • typografie firmowe,
  • druki firmowe (papier firmowy, koperty firmowe, kartki do zapisków, bilety wizytowe, dokumenty handlowe, rachunki i faktury, inne druki firmowe),
  • wzory materiałów reklamowych, form audiowizualnych (np. prezentacji), materiałów drukowanych dla celów public relations,
  • ubiór i identyfikatory pracowników,
  • oznakowanie środków transportu,
  • architektura i wystrój budynków, wnętrz biurowych, punktów sprzedaży,
  • informacja wizualna (tablice informacyjne zewnętrzne, tablice informacyjne wewnętrzne, szyldy firmowe, tabliczki informacyjne przy/na drzwiach),
  • inne elementy identyfikacji (flagi, transparenty, maskotki, upominki).

Oficjalne zapisy dotyczące identyfikacji wizualnej mogą zostać poszerzone o księgę komunikacji werbalnej, która zawiera ustalenia dotyczące nazwy, sloganu firmowego, haseł reklamowych, słów kluczowych nazewnictwa produktów i ofert, słów kluczowych, wzorcowych tekstów (wymienione elementy obok werbalnej przyjmują także formę wizualną). Można także do nich dołączyć nośniki, zawierające elementy identyfikacji muzycznej.

FAQ - marketing internetowy

Często zadawane pytania i odpowiedzi

Skuteczność podejmowanych działań zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia kreacja, dobór grupy docelowej czy też od samego produktu i wizerunku firmy. Firma Icommedia, jako profesjonalna agencja interaktywna, zawsze proponuje najlepiej dobrane do sytuacji rozwiązania. Dzięki temu moęsz mieć pewność, że pieniądze zainwestowane w kampanię będą dobrze wydane.

Pośród oferowanych przez nas działań marketingowych jest przede wszystkim pozycjonowanie stron internetowych, w którym się specjalizujemy, a także social media marketing, filmy wideo na Youtube, kampanie PPC i PPM w Gooel AdWords, marketing szeptany na forach internetowych, content marketing i inne formy.

Efekty kampanii marketingowych będą zauważalne nawet po kilku dniach-tygodniach od ich wprowadzenia. Uzależnione jest to od ich rodzaju oraz skali w jakiej będą rozpowszechnione.