Prowadzenie Fanpage czyli firmowej lub fanowskiej strony na Facebooku to zadanie, do którego warto się dobrze przyłożyć, skrupulatnie planując wszystkie działania. Fanpage może być firmową wizytówką, łącznością przedsiębiorstwa z klientami, ale i miejscem, które kierowane w odpowiedni sposób, ściągnie do firmy setki nowych klientów, pomoże w budowaniu dobrego wizerunku marki i przysporzy jej większych zysków. Od kilku już lat prowadzenie Fanpage staje się niemalże sztuką, a w ofertach pracy można znaleźć freelancerów czy specjalistycznego agencje marketingowe zajmującą się realizowaniem tylko takich zleceń. Osoby, które nie znają się na tworzeniu stron na Facebooku, albo zwyczajnie nie mają na to czasu, mogą opłacić kogoś, kto w fachowy sposób zrobi to za nich.

Prowadzenie Fanpage jest połączeniem sztuki komunikacji, która buduje zaangażowanie ludzi oraz umiejętności wizualnego przekazywania treści, wartości czy firmowej misji. Zasady działania FB są stosunkowo proste, ale nie każdy potrafi je wykorzystać, nadążając jednocześnie za nowymi trendami. Agencje marketingowe prowadzące dla swoich klientów fanpage’s, zwracają tu uwagę na konieczność pisania dobrych treści, umiejętność odpowiadania na komentarze (nawet nieprzychylne!) klientów i gości, oraz na tworzenie profesjonalnych grafik i filmów, które wynoszą markę ponad konkurencję i są rozprzestrzeniane w internecie przez cała społeczności. Prowadzenie Fanpage może sprawić, że firmy zyskają znaczący wzrost zainteresowania online, a co za tym idzie, zwiększą swoją sprzedaż.