Spis treści
YouTube to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z grupą docelową. Jeśli jednak nie tworzysz reklam do publikowanych filmów, tracisz świetną okazję do poszerzenia zasięgu swojej marki. Istotną cechą YouTube Ads jest to, że oferty mogą być kierowane do określonej grupy odbiorców. Pod uwagę brane są wówczas czynniki, takie jak zainteresowania, lokalizacja, wiek czy płeć. Oznacza to, że docierasz tylko do użytkowników realnie zainteresowanych Twoją marką. Warto jednak dodać, że bez odpowiedniej optymalizacji, kampania YouTube Ads nie przyniesie satysfakcjonujących efektów. To samo dotyczy dbałości o UX witryny. Czym różnią się te aspekty? Aby nieco przybliżyć Ci ten temat, przedstawiamy charakterystykę optymalizacji pod kątem UX!
Czym jest UX?
UX albo inaczej User Experience jest podejściem, które traktuje doświadczanie wrażenia użytkownika jako główny i najważniejszy punkt. To właśnie użytkownicy korzystają ze stron internetowych, dlatego należy zbudować ją zgodnie z ich upodobaniami. Chodzi więc o taką witrynę, która będzie przejrzysta, łatwa w nawigacji oraz czytelna. Te same cechy mieć powinna kampania YouTube Ads.
Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji UX?
1. Szybkość ładowania
Bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe klientów może mieć szybkość ładowania strony, ponieważ jeśli użytkownik musi czekać zbyt długo na reakcję witryny, to szybko z niej zrezygnuje. Potencjalny klient może przez to przejść do konkurencji, a Ty utracić zyski ze sprzedaży.
2. Intuicyjność witryny
Ważne, aby każdy nowy użytkownik, który ma stać się potencjalnym klientem, czuł się na stronie komfortowo i wiedział, jak się po niej poruszać. Dlatego warto zadbać o odpowiednie kategorie, opisy czy odnośniki. Z pewnością pomoże to odbiorcom w łatwiejszej nawigacji w witrynie. Na przykład jeżeli prowadzisz sklep obuwniczy, warto dodać kategorię, taką jak „sandały płaskie”, ponieważ po samej kategorii „obuwie” użytkownik nie będzie w stanie przeszukiwać wielu podstron, aby znaleźć to, czego szuka.
3. Atrakcyjny wygląd
Wygląd witryny nie zależy wyłącznie od estetyki, ponieważ niewłaściwy projekt, czyli zastosowanie nieodpowiedniej grafiki, złej jakości zdjęcia czy trudnej do odczytania czcionki, może irytować potencjalnych klientów w trakcie korzystania z serwisu. Na przykład, jeśli będzie musiał przeczytać małej wielkości treść na stronie, to prawdopodobne jest, że szybciej zrezygnuje z Twojej usługi.
UX witryny a optymalizacja kampanii YouTube Ads
Jak widać, optymalizacja kampanii YouTube Ads oraz poprawa UX mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach celem jest bowiem przekonanie użytkownika do określonych działań. Aby więc prowadzona strategia marketingowa okazała się rzeczywiście skuteczna, warto zadbać o wszelkie aspekty związane z promowaniem marki online, niezależnie od kanałów, na których się to odbywa. Pamiętaj, że tworzysz dla użytkowników. Reklamy, zarówno te na stronie internetowej, jak i na portalach społecznościowych, powinny zatem odzwierciedlać ten fakt.