Lektor do reklamy, która ma być emitowana w telewizji lub w radio to jedna z najważniejszych osób decydująca o tym, czy ludzie będą danego spotu reklamowego słuchać. Oczywiście konkretnie chodzi tu o glos danej osoby, a nie o nią samą. To głos lektora – wysoki, niski, damski, męski, drażniący ucho lub tonujące nastroje, spokojny, energiczny, wyraźny lub przytłumiony – będzie pierwszą rzeczą, na którą zwrócą uwagę ludzie słuchający danej reklamy. W większości produkcji reklamowych lektor jest zdecydowanym tłem – w przypadku spotów bez wizji, słychać tylko jego głos, a w przypadku reklam z widokami czy krajobrazami – głos dostrojony do przewijających się obrazów. Czy w takim razie lepiej wybrać do reklam głos męski czy żeński?
Pytanie o to, czy lektor do reklamy powinien być kobietą czy mężczyzną, zawsze dostarcza najwięcej dylematów tym, którzy tworzą reklamę, oraz samym właścicielom promowanych produktów. Z jednej strony przyzwyczailiśmy się do tego, że lektorami są mężczyźni, a z drugiej niektóre produkty typowo kierowane do kobiet, lepiej brzmią jeśli zapowiada je kobieta. Warto przemyśleć, kto jest głównym odbiorcą naszego produktu lub usługi. Jeśli jest to mężczyzna, a my promujemy np. żel do golenia brody czy olejki pielęgnacyjne do wąsów, wtedy lepiej postawić na głos męskiego lektora. Jeśli jednak odbiorcą jest kobieta, to zdecydowanie kobieta lepiej przemówi do kobiet, zatem lektor do reklamy powinien być w tym przypadku tej samej płci. Oczywiście nie jest to reguła wiążąca, ale warta przemyślenia. https://kslektor.pl/