Obecnie posiadanie własnych stron internetowych jest zdaniem wielu firm niezbędne do zaistnienia na rynku. Zdarza się jednak, iż po pewnym czasie ilość osób odwiedzających witrynę zmniejsza się. Wówczas dobrze jest przeprowadzić audyt strony internetowej, aby ustalić przyczyny takiego stanu rzeczy. Jego dobre przeprowadzenie pozwala ustalić problemy związane ze strona jak również wskazać sposoby ich naprawy.

Bardzo często audyt strony internetowej wykonywany jest także w sytuacji gdy klient decyduje się na zwiększenie jej widoczności poprzez pozycjonowanie. W tym przypadku sprawdzenie obejmuje wszystkie aspekty działania strony, nie tylko jej wygląd czy treść ale również kodowanie. Dzięki temu można dokonać optymalizacji strony internetowej, czyli jej dopasowania do obecnie obowiązujących standardów. Sprawi to, że strony nie tylko znacznie szybciej się ładują, ale również dobrze prezentują się zarówno na komputerach stacjonarnych jak też na uradzeniach przenośnych. Audyt strony internetowej realizowany na potrzeby kampanii pozycjonowania polega również na dopasowaniu treści znajdujących się na stronie tak, aby zabiegi pozycjonowania przyniosły jak najlepsze efekty. Zazwyczaj firmy zajmujące się wykonywaniem pozycjonowania samodzielnie wykonują audyty stron jak również dokonują niezbędnych zmian do odpowiedniego prowadzenia dalszych działań. Obecnie wykonanie audytów stron nie jest problemem, wykonuje je bardzo wiele firm. Dzięki temu klienci moga liczyć na ich atrakcyjne ceny jak również nie muszą zbyt długo czekać na ich profesjonalne przeprowadzenie i zapoznanie się z wynikami.