Bagażnik rowerowy na klapę jest bardzo popularnym rozwiązaniem. W takim przypadku jednak odpadają samochody z nadwoziem sedan. Takowy bagażnik rowerowy jednak się sprawdzi w samochodach kombi, hatchbackach oraz także w minivanach. Montaż bagażników na klapę jest o wiele szybszy oraz także łatwiejszy od bagażników dachowych. Także rowery jest łatwiej tutaj przymocować, ponieważ nie musimy ich podnosić na wysokość samego dachu. Musimy pamiętać, że w takowym przypadku zostaje obciążony tył pojazdu się się zmienia jego środek ciężkości. Dlatego też jazda od nas wymaga sporego przyzwyczajenia. Pomimo, że opór powietrza będzie znacznie większy niż w przypadku przewożenia na dachu rowerów, to nasz samochód zachowa znacznie większą stabilność.

Z powodu po bokach wystających części roweru, w kabinie jest nieco głośniej, a już szczególnie przy nieco większych prędkościach. Co więcej, montując bagażnik tego typu musimy być ostrożni. Możemy bowiem uszkodzić szybę czy też porysować lakier w okolicach tylnej klapy.

Oczywiście możemy także postawić na bagażniki na HAK. Jest to opcja, która jest przeznaczona raczej do samochodów większych. Na takich bagażnikach możemy przewieźć od jednego aż do czterech rowerów. Są również uchwyty rowerowe na hak zawieszane, na tak zwane widełki. Zaletą obu jest bardzo szybki oraz także łatwy montaż oraz do tego demontaż. Dosłownie wystarczy nam jakieś kilkanaście minut. Mniejsze niż w przypadku bagażników, które są montowane na klapę jest ryzyko zarysowania lakieru naszego samochodu.

Kolejny plus to niewielki opór powietrza podczas jazdy czy też brak konieczności podnoszenia naszych rowerów na bardzo dużą wysokość.

Leave a Reply